Ha valakinek gyereke születik, van pár eszköz, amit mindenképp be kell szerezni. Ilyen például a babakocsi is. Babakocsi nélkül elképzelhetetlen lenne a babás élet, egyszerűen nem lehetne „kényelemben” eljutni A-ból B-be.
Manapság egy jobb babakocsi ára szinte vetekszik egy használtautó árával. Szuper biztonságosak, könnyűek, és úgy néznek ki, mint egy űrrobot. De ez nem volt mindig így, mint ahogy ezeken a régi fotókon is láthatjuk.
Így fejlődtek a babakocsik:
1733 – Az első babakocsi egy hercegnek lett tervezve. A kocsit kecske, kutya, vagy póni húzta.
1830 – Megjelent a fogantyú, amivel a szülők maguk mögött tudták húzni a babakocsit.
1848 – Az első babakocsi, amit tolásra terveztek. A design nem vált azonnal populárissá, mivel a szülők nem tudták egyenesen tolni a babakocsit, és mindenkibe beleütköztek.
1889 – Az első „modern” babakocsi szabadalmi dokumentuma, amin már előre-hátra fordítható volt a mózeskosár, illetve a kerekek is egymástól függetlenül forogtak.
Innen indult a babakocsik modernizációja.
1895
1906
1913
1936 – A ’30-as években indult a babakocsik tömeggyártása, miután a gumi, műanyag és más manapság gyakran használt dolgok elkezdtek elterjedni a gyártósoron.
1951
1965 – Az első „esernyő” babakocsi. A cél az volt, hogy az utazást könnyebbé tegye az anyukáknak.
1969
1976
1985 – Egy apuka, akinek legfőbb hobbija a futás volt, feltalálta a futó babakocsit. Bicikli kerekeket szerelt a babakocsira, és megerősítette a vázát, hogy kibírja a rosszabb talajon történő zötykölődést is.
1986 – Megszületett az első iker futó-babakocsi.
1993
2004
2008
2009
2011
2014 – Manapság már bármilyen babakocsit lehet kapni, 20.000 Ft-tól 1.000.000 Ft-ig.
A legdrágábbak például a bal oldalon látható babakocsi, amit William herceg és Kate Middleton vettek a kis György hercegnek. Vagy épp a jobb oldalon látható babakocsi, amit az Aston Martin cég gyárt.
Tetszett a fenti cikk?
Ha igen, oszd meg barátaiddal Facebookon!