Ismerd meg a nőket, akik a világ legmenőbb férfiainak készítik focilabdáit.

A pakisztáni gyártulajdonos Khawaja Akhtar a 2006-os német focivébé után határozta el, hogy egyszer majd ő fogja legyártani a világ legnagyobb labdarúgó tornájára a labdákat. Az álom valóra vált. Az ő sialkot-i gyárában készülnek a hamarosan elstartoló labdarúgó-világbajnokság hivatalos meccslabdái, a brazucák. A “brazuca” kifejezés jelentése “brazil”, átvitt értelemben a brazil életstílusra utal, és még 2012. szeptemberében egy nyilvános szavazáson kapta ezt a nevet. Dizájnját a brazilok által gyakran hordott, tradicionális színes karkötők és a brazil szenvedély ihlették.

Sara Farid, a Reuters fotósa ellátogatott a pakisztáni gyárba, és megnézte, hogyan készül a mintegy 3000 darab labda. Ezek nélkül a nők nélkül nem lenne focivébé!

A piackutatások azt mutatják, hogy egy futball-világbajnokság után néhány évvel a megkérdezettek nagy részének nem az aranyérmes ország neve, a döntő győztes gólja vagy egy futballcsillag neve jut eszébe először, hanem a világbajnokság logója.

focivb-2014-003

Ez a színes embléma az, amely évtizedekre, vagy akár örökre „beleég” a focirajongók emlékezetébe, és ez alapján idézik fel az adott vb-hez kapcsolódó további eseményeket.

focivb-2014-002

A megtervezése és a legtalálóbb embléma kiválasztása ezért hihetetlenül nehéz feladat elé állítja mind a grafikusokat, mind a bírálóbizottságot.

focivb-2014-004

A logónak egyszerre kell utalnia a világbajnokság szervezőjére, a FIFA-ra, ugyanakkor a vendéglátó országról is valami nagyon jellegzetest kell felmutatnia.

focivb-2014-005

A Nemzetközi Labdarúgó Szövetség a 25 legjobb brazil grafikai stúdiót kérte fel a logó megtervezésére, amelyek összesen 125 pályaművet nyújtottak be a FIFA-nak.

focivb-2014-001

Ezután egy elismert ipari formatervezőkből, építészekből álló szakértői bizottság – amelyben mindazonáltal olyan nemzetközileg ismert brazil hírességek is helyet kaptak, mint Paolo Coelho, az író, vagy Gisele Bündchen, a szupermodell – választotta ki a győztes emblémát.

focivb-2014-006

Az emblémát, amely ezúttal a világ legismertebb sporttrófeáját, a világbajnok csapatnak járó kupát ábrázolja.

focivb-2014-007

A trófeát három kéz formázza meg, amelyek az indoklás szerint jól jelképezik Brazília különböző etnikumainak – a portugáloknak, spanyoloknak, németeteknek, olaszoknak, a feketéknek, az őslakos indiánoknak – a foci iránti közös rajongását…

focivb-2014-008

…és azt az összefogást is, amelynek köszönhetően a világbajnokság házigazdájává lehettek.

focivb-2014-012

A logó a zöld, sárga és kék színeivel pedig egyaránt utal a brazil zászló színeire…

focivb-2014-011

…az országot szimbolizáló és annak nagy részét borító dzsungel lombjaira…

focivb-2014-010

…vagy a keleti part világhírű, sok ezer kilométeres sárga homokstrandjaira is.

focivb-2014-009

A német sportszergyártó óriás, az Adidas 1970 óta a FIFA világbajnokságainak hivatalos labdabeszállítója.

focivb-2014-013

Azóta minden vb-re megkísérelte előállítani a világ valaha létezett leggömbölyűbb focilabdáját.

focivb-2014-014

Az Adidas és a labdát két és fél éven át tesztelő 600 játékos – közöttük olyan sztárok, mint Lionel Messi vagy Zinedine Zidane – állítása szerint a 2014-es vb hivatalos játékszere, a Brazuca tökéletes focilabda lett!

focivb-2014-0015
Forrás: reuters

Tetszett a fenti cikk?

Ha igen, oszd meg barátaiddal Facebookon!